Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Emma - 11 maj 2009 12:40

3 hus. 6 våningar i varje. Flera lägenheter på varje plan.

Jag fattar ju att alla inte tycker, tänker eller känner likadant här. Jag är ju inte dum. Men någonting som har slagit mig ganska hårt de senaste dagarna är dethär med musik. Och vad folk lyssnar på. Och varför man tror att det är så förbannat jävla intressant att låta hela grannskapet höra vad man lyssnar på. 


Så, vad jag har kommit fram till under allt detta funderande och diskuterande  med både migsjälv och med familj och vänner? Ja, jag har dragit slutsatsen att folk som lyssnar på fruktansvärt dålig musik inte har insett att det de lyssnar på är dåligt, för de är fruktansvärt omusikaliska. Och för att hävda sin omusikalitet så spelas musiken de tror (eller kanske tillochmed TYCKER, gud förbjude) är bra högt. Alldeles för högt. Så att alla andra som vill lyssna på sin musik inte kan det.


Jag generaliserar. fan för mig. 

Men det är iaf så det är. Iaf för mig.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards