Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Emma - 6 augusti 2008 18:15

Nån mer än jag som har sjukligt svårt att komma ihåg sånt som är viktigt? Riktigt viktiga grejer, i vilken ordning siffrorna på bankomatkortet kommer? Koden till låset i källaren, vart jag har ställt min cykel, vilken dag min moster fyller år. Det GÅR inte att komma ihåg. Det finns inget att hänga upp det på. T.ex så vet jag att Nicko fyller år den 24 april ENBART för att Mimmi fyller år den 23e och Emmelie den 25e. Man kan liksom hänga upp sånna viktiga grejer på nåt. Men vissa saker är märkbart svårt att komma ihåg. Ett annat välkänt problem är att jag aldrig kommer ihåg ifall jag äter frukost eller duschar först på morgonen. Och om jag inte ska duscha på morgonen, tar jag då på mig kläderna eller äter jag frukost först? Jag har hört att rutiner är vitkiga. Men vad gör man om man inte har några, för att man inte kommer ihåg dem?


Hur ska jag klara av att komma ihåg och LÄRA MIG det jag ska kunna till tentorna. Jag tror att jag bara ska börja äta lax. Det är bra för minnet har jag hört. Förresten, är det nån som vet om det är sant?

Av Emma - 6 augusti 2008 13:46

Måns Nilsson och Hedvig Lindahl.

Av Emma - 6 augusti 2008 12:40

HOO 800.

Skulle kunna vara vad som helst.  Men det är en regestreringskylt på en bil. Det skumma är att O och 0 ser nästan likadana ut, och h  är den 8 bokstaven i alfabetet. Alltså, det står samma sak i både bokstäver och siffror. Och vad som är än värre, jag bryr mig om dethär. tycker det är läskigt, även om det bara är bokstäver och siffror. Att jag ens registrerar en regestreringsskylt på en bil. Och NÄR började jag bry mig om på vilken plats bokstäverna kommer i alfabetet?


Jag har helt klart för mycket fritid.
Och så har jag lite träningsvärk också.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards