Alla inlägg den 4 september 2008

Av Emma - 4 september 2008 21:03

idag har jag gjort nåt himla trevligt. Jag har bestämt mig för att sluta spela fotboll. Jag har nämligen fått en ny kärlek, Nautilus. För 10 spänn om dagen får jag träna hur mycket jag vill. Och det kommer jag göra. Idag har jag och Fritzy simmat. 1175 meter. Jämn och bra siffra. Men det va så långt vi hann på 40 minuter. Vi ska simma en kilometer på 22 minuter innan jul. Vi är grymma. Imorrn ska jag och mannen-myten-legenden-Johanna på spinning. Och såhär kommer dagarna se ut. Jag är fan överlycklig.


och jag är jävligt, JÄVLIGT, trött på att inte ha nåt att göra på dagarna. Jag vill ha hem mina böcker NU så jag kan börja göra det jag ska. Jag kommer ju bli träningsnarkoman annars. Inte för att det är nåt fel i det, men fan asså. Jävligt mycket roligare att kunna plugga när det är det man är här för. Ge mig lite skola, lite krav, mina golfklubbor och lite träning på fritiden. Då är jag nöjd och glad.


Det kan inte poängteras tillräckligt många gånger hur underlig gårdagen var egentligen. Idag börjar det nya livet, och det är förta dagen på resten av mitt liv. Här är jag, lyckligare än på väldigt länge.

Av Emma - 4 september 2008 16:25

Det är kul. Här kommer folk hem till en lite när som helst. Vi käkar mat ihop och vi njuter av bakisdagen. Johanna störtar in i huset och utbrister "när jag är bakis är jag som en man" och hon lägger världens rap samtidigt som hon lägger upp en ganska ordentlig portion thaimat. När hon är klar bevisar hon att hon är en man. På många sätt. Fast ändå, ganska kvinnlig.


Erik är inte gay. Jag är inte gay.


Gamletull är lyhört.


Mina vänner är bäst.


och det VAR onekligen en himla märklig dag igår.


Dagens spaningsrapport:
Min granne, som är väldigt välbekant med en av mina närmsta vänner, bor på samma våning som jag fast i ett annat hus. Idag har han kliat sig med en penna i huvudet. Han har rättat till sin mörkblåa krage på sin röda tröja och pluggat ganska ordentligt. Och det är dagen efter kåren. Jag VET vad han gjorde igår. Det är roligt att veta saker om folk som inte vet saker om mig. Lila, lila är färgen som vi älskar. 

Av Emma - 4 september 2008 16:25

Det är kul. Här kommer folk hem till en lite när som helst. Vi käkar mat ihop och vi njuter av bakisdagen. Johanna störtar in i huset och utbrister "när jag är bakis är jag som en man" och hon lägger världens rap samtidigt som hon lägger upp en ganska ordentlig portion thaimat. När hon är klar bevisar hon att hon är en man. På många sätt. Fast ändå, ganska kvinnlig.


Erik är inte gay. Jag är inte gay.


Gamletull är lyhört.


Mina vänner är bäst.


och det VAR onekligen en himla märklig dag igår.


Dagens spaningsrapport:
Min granne, som är väldigt välbekant med en av mina närmsta vänner, bor på samma våning som jag fast i ett annat hus. Idag har han kliat sig med en penna i huvudet. Han har rättat till sin mörkblåa krage på sin röda tröja och pluggat ganska ordentligt. Och det är dagen efter kåren. Jag VET vad han gjorde igår. Det är roligt att veta saker om folk som inte vet saker om mig. Lila, lila är färgen som vi älskar. 

Av Emma - 4 september 2008 14:04

Jag känner mig jävligt skyldig. Men egentligen är inget mitt fel.


mitt förråd i källaren var fullt med grejer. Låset klipptes upp för jag vill ha mina grejer i mitt förråd och jag tar för givet att det är killen som haft min lägenhet innan som har grejer där. Man ska aldrig ta saker för givet. Killen som hade sina grejer där har blivit bestulen på det som ställdes utanför. Jag har inte vart med och ställt bort några grejer. Bara bett att de ska klippa upp låset. Nu har han polisanmält stölden. Och jag känner mig dum. fyfan. Jag har ångest så jag nästan kryper ur skinnet. Han hade tydligen skrivit en lapp. Eftersom jag inte var med och klippte upp låset har jag inte sett nån lapp. Annars hade jag väl självklart hört av mig. Herregud, jag är ingen ond människa. Usch vad jag mår dåligt.

Av Emma - 4 september 2008 11:40

igår var det kåren. och jag mår bra.
det är detta som ger mig huvudvärk.


man blir så förvånad ibland. det hände många, ganska otippade, grejer igår.

Ovido - Quiz & Flashcards